Понеділок, 23.10.2017, 05:14
  ЕНВК "ДНЗ-ЗНЗ" №9 Енергодарської міської ради Запорізької області
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная "Т.Г.Шевченко - поет і художник" Українське читання 3 клас. Победря А.П. Регистрация Вход
Меню сайту

Наші блоги
Блог вчителя анлійської мови Лисенко М.В.
Блог вчителів початкових класів
Блог вихователів ГПД
Блог психологической службы ЭУВК№9
Блог Скирди О.П. Акварель-ка"
Блог 3-А класу "Затейники-2015"
Блог 3-Б класу "Муравьишки new"
Блог 4-А класу "Лучики"
Блог 4-Б класу "Неугомон"
Блог 4-А класу "Мы теперь - выпускники"
Блог 1-Б класу "Веселка"
Блог 2-А класу "Дружные ребята"
Блог 2-Б класу "Искорки"
Сайт учителя-логопеда Башаковой Елены Васильевны
Блог Діденко Ю.В. "Территория здоровья"
Блог "Методичне об'єднання для вихователів старших груп"
Блог вчителя фізичної культури Лебідь О.В. "Максимум"
Блог Калугіної Н.В. "Волшебный мир музыки"

Навчальні заклади
ЕНВК №1
ЕЗОШ №2
ЕБГ"Гармонія"
ЕЗОШ №4
ЕНВК №5
ЕЗОШ №6
ЕЗОШ №7
ЕБЛ
ЕНВК"ЗНЗ-МНВК"
ДНЗ №4
ДНЗ №10
ДНЗ №13
ЕМАН
ЦТКС

Допомога

Інтелект. конкурси

У К Р А Ї Н С Ь К Е       Ч И Т А Н Н Я             3 К Л А С

Т Е М А : Т.Г. Ш Е В Ч Е Н К О – П О Е Т  І   Х У Д О Ж Н И К . «Зоре моя вечірня» , «Світає, край неба палає»

М Е Т А : Поглиблювати знання учнів про життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка.

                 Виховувати любов до краси поетичного слова , викликати бажання читати , вивчати твори поета ,розуміти їх зміст.

О Б Л А Д Н А Н Н Я : Портрет Т.Г Шевченка , рушники , українські костюми  , хліб-сіль , кросворд , записи віршів та українських пісень на слова Т.Г.Шевченка , ілюстрації   до картин та малюнків Т.Г.Шевченка , фотографії  пам'ятників  поетові  на  Україні та за кордоном.

Х І Д  У Р О К У :Організація класу. Привітання.

    -  Дорогі діти! В наш клас завітали гості щирі. Давайте їх привітаємо.

Д І Т И :  Ми вам раді , люди добрі ,

                 І вітаємо щиро вас.

                 І запрошуємо ласкаво

                 На урок у 3 клас.

 

Хлібом – сіллю за старим звичаєм ,

З радістю ми сьогодні гостей стрічаємо,

Ми вас , гості , щиро вітаємо.

Щастя й радості всім вам бажаємо.

 

І в вас , і в нас хай буде гаразд.

Щоб ви і ми щасливі були!

В С І : Д О Б Р О Г О   З Д О Р О В  Я Ч К А !

( Діти вклоняться , віддають хліб – сіль . Звучить запис бандури.)

 

П О В І Д О М Л Е Н Н Я   Т Е М И   У Р О К У .

      Щовесни , коли тануть сніги

І на рясті просує  «веселка»

Повні сил і живої снаги ,

Ми вшановуємо пам'ять Шевченка.

Саме в такий березневий  світлий час яскраво засяяла над Україною зірка Т.Г.Шевченка – пророка, поета , художника.

Сьогодні ми зустрінемося з великим українським поетом Т.Г.Шевченком. А чому саме зараз? Бо день народження і день смерті його стоять поряд   9 – 10 березня. Між цими двома березневими днями 47 років життя , яке стало славою і гордістю українського народу.

Сьогодні ми звертаємося до поета , який став для України заповітною думою , її безсмертною піснею. Тож нехай вогонь його душі ( запалюю  свічку ) запалить у наших серцях іскорку віри , надії , любові до рідної землі , свого народу.

 

- Придивіться до портрета Т.Г.Шевченка. І ви обов'язково  зустрінетесь з його сумними очима , в яких затаїлись невиплакані сльози , біль і печаль. Високе чоло свідчить про високий розум. Ми ніби  відчуваємо , як його переповнюють думи. Про що ж він мріє? А мріє він про свою долю безталанну ,  про далеких рідних людей , про Україну.

І він звертається до нас словами :(діти читають слова епіграфа до уроку ):

Учитесь! Читайте!

І чужому научайтесь ,

Й свого не цурайтесь…

 

Урок сьогодні ми проведемо в формі усного журналу.

 

С Т О Р І Н К А   П Е Р Ш А . Дитячі роки Т.Г.Шевченка.

       Читання додаткового матеріалу дітьми.

 

І Н С Ц Е Н І З А Ц І Я :   Вчитель: В похилій хаті край села ,

                                          Над ставом чистим і прозорим ,

                                          Життя Тарасику дала

                                          Кріпачка – мати , вбита горем.

( Виходить мати і малий Тарас)

Мати :  Як гірко , як нестерпно гірко ,

               Що долі нам нема с тобою  .

               Ми вбогі , змучені раби ,  

               Не знаємо радісної днини.

               Нам вік доводиться терпіть  ,

               Не розгинати своєї спини.

               Промовши слово, і нагай над

               Головою люто свисне.

               І так усюди з краю в край -

               Панує рабство ненависне.

               Росте неправда на землі,

               Згорьованій, сльозами вмитій.

               О, любі діточки мої,

               Одні залишитись на світі!

               Ну хто замінить вам мене,

               Рожеві квіти нещасливі,

               Коли безжальна смерть зітне

               Мене на довгій панській ниві.       

(Мати цілує голівку Тарасика і потихеньку виходить. Тарасик дивиться їй у слід, потім переводить погляд и говорить:)              

            Там матір добрую мою

            Ще молодую у могилу

            Нужда та праця положила.

            Там, батько, плачучи з дітьми,

            А ми малі буди і голі,

            Не витерпів лихої долі,

            Умер на панщині,

            А ми-розлізлися межи людьми,

            Мов мишенята…           

(Стоїть засмучений , а потім швидко йде.)

Вчитель: Дитяча радість Тараса потьмарилася горем ще в дев’ять років, коли померла мама. А через два роки помер і батько. І почалося страшне сирітське життя. Тарас оселяється у дяка в школі - як школяр і дяків помічник. Небагато пройшло часу, але багато змінилося в житті хлопця. Він відчував потяг до поезії, малярства. В 14років його забирають працювати до поміщика - пана Енгельгарда. Важкими були його дитячі роки.

С  Т О Р І Н К А   Д Р У Г А:  Шевченко -поет.

                      Тихо на дворі. Ні вітру, ні хмар.

                      Ані шелесне верба височенька

                      Наша  Оленка відкрила «Кобзар»

                      Вголос читає…(Т. Шевченко)

    - Почав писати вірші Тарас ще в дитинстві. Перша його збірка вийшла під назвою «Кобзар»

Всьому світові відома ця збірка

Вірші Шевченка перекладені різними мовами

     - Діти, чому ця книга називається «Кобзар» ?

(відповіді дітей )

Читання статті дітьми:

Коли Тарас був малий, він любив слухати пісні про народ, його життя. Ці пісні співали дідусі і грали на кобзі. Їх називали кобзарями. А Шевченко писав вірші про народ і тому назвав свою книгу «Кобзар».

     - Діти, а які вірші Т.Г. Шевченко ви знаєте?

(відповідь дітей)

     - А про що писав в своїх творах Т.Г. Шевченко?

(про природу та красу рідного краю, про минуле тяжке життя, про свою сім'ю, про любов до матері, жінки)

В самі тяжкі хвилини життя, коли в нього випадала можливість побути на самоті він звертався до рідної природи, розмовляв з деревами (тополі, верба, калина) В Кобзареві слово калина вжив 385 разів, а всього в своїх творах – 965.

Робота над віршем «Світає, край неба палає…»

            Читання вчителем

     Самостійне читання. Словникова робота

     Аналіз вірша

     Читання дітьми вголос

Творча робота над віршем(вставити пропущені слова) Робота в парах.

                           Світає,

                           край     …     палає,

                           …       в темнім    …

                           Сонце        …      .

                           Тихесенько     …     віє,

                           Степи,         …       мріть,

                           між    …       над          …

                           …      зеленіють.

                           Сади рясні     …         ,

                           тополі по       …

                           …     собі, мов       … ,

                           розмовляють з       …      .

     - А зараз давайте завітаємо до нашої картинної галереї.

Гра «Прочитай вірш до малюнка». Бо вірші Т.Г.Шевченка ніби живі словесні картинки і все, що про них розповідається можна уявити.

            А вночі розмовляв з зорями.

            Знайомство з віршем «Зоре моя вечірняя…»

С Т О Р І Н К А    Т Р Е Т Я:    Музична

     - Багато віршів написані Шевченком покладені на музику. Це пісні «Заповіт», «Зацвіла в долині», «Реве та стогне Дніпр широкий»,«Стоїть гора високая», «Думи мої думи», «Садок вишневий коло хати», «Ой, у полі калина» та інших.

Музична пауза

    - Вслухайтеся в музику. Як вона звучить? Яка за характером ?

Пісня « Зоре моя вечірняя»

« Зацвіла в долині»

« Садок вишневий коло хати»

« Реве та стогне Дніпр широкий»

>>>

Корисне

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 380

Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Архів

Copyright MyCorp © 2017 Безкоштовний хостинг uCoz